måndag 17 februari 2014

Mina sambos, de där två nittonåringarna,

är småkrassliga. Sonen kan knappt prata, så tjock är halsen.
Förhoppningsvis är det bara en förkylning, för influensa vill vi inte ha.
Annars går det en hel del sådan har jag förstått.
Själv tvättar jag mina händer sönder och samman.
Jag köpt en väldigt fin och lyxig tvål för exakt tre veckor sedan.
"Räcker ett halvår", sa hon medan hon packade in flaskan i silkespapper.
Jag kom att tänka på det när jag tog den sista klicken nyss, efter att ha varit i matbutiken.

Och jo tack, jag redigerar också och kommer att småpilla med det hela dagen, eftersom jag också tvättar och måste handla specialkattsand som inte finns på mitt Lidl (som jag kan kvista till. Alla andra butiker kräver längre promenad, buss eller bil.)

I min förort är det vår idag.
Det är nästan så att man kan bättra på solbrännan.

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Här går det också åt mycket tvål. Kanske klarar du dig från att bli smittad om du låter bli att pussa på sonen?

Åsa Hellberg sa...

Hoppas det!