tisdag 4 februari 2014

Efter att ha provat shorts som jag kunde ha, i alla fall hjälpligt, i somras

kan vi konstatera att jag har haft en mumsig jul och därefter semster.
Jag tar genast nya tag och klipper helt enkelt av ett par jeans som passar; där midjan sitter över, inte mitt på, allt det nya runda.

I morgon ska jag prova bikiniarna (kan det verkligen heta så?), för tänk om det blir sol, tjohej.
Jag köpte två par nya i somras. Smartåsa gör så när något passar. Köper två alltså. I olika färger.
Den här gången köpte jag till och med en sarong som matchar. Det kan visa sig varit mitt bästa köp någonsin.

Och ja, jag måste gå ned i vikt.
Jag har helt fabulösa klänningar som ska vädras på alla vårens tillställningar.
Nu ska jag läsa på om viktväktarna.
Kan Shirley kan jag.

4 kommentarer:

Kati sa...

Då är vi två. Jag har också några stycken av de där kilona att göra mig av med. :)
Jag skulle säga bikinisarna, ;) Fast korrekt kanske hade varit bikinierna? Usch, det låter som mask...

Shamrock sa...

Visst är det tråkigt. Jag tycker att det borde vara en mänsklig rättighet att äta och dricka vad man vill utan att behöva gå upp i vikt och därmed få för små kläder...

Snäckskalsdalen. sa...

Tror inte en sekund på att du ätit för mycket, jag tror att kläderna krymper lite, speciellt när man flyttar, det kommer så mycket fuktig luft på dom och då krymper dom. Så är det!
Nu såg jag att det inte bara är Shirley utan, ååååh,vad heter hon, Leila (?) också!

Åsa Hellberg sa...

Shirley, Leila och jag!