söndag 11 april 2010

God morgon

Den garderobsstädning jag aviserade igår blev det ingenting av. När tvätten var avklarad var jag så trött att jag inte orkade med fler klädesplagg.
Idag är en ny dag, och om jag bara kan låta bli Kristina Olssons "Askungar" kommer nog jackor och kavajer till sitt rätta ställe.

Byte av ämne:
Jag har fått flera önskningar via mail om att jag skulle skriva en Casanovas Kvinna del två, men det kommer jag inte att göra.
Det finns många skäl till det men det främsta är att det räcker för min del med det jag har skrivit om ämnet.
Mitt mål var att skriva för de som kanske känner igen sig och för att sprida kunskapen om medberoendet till en sexmissbrukare, men jag hoppas och tror att jag har fler strängar än så på min lyra.
Jag kommer att fortsätta coacha, prata och föreläsa om både medberoendet och om att älska för mycket, men om jag ska skriva en bok lutar det mer åt en skitrolig berättelse om medelålders kvinnor.
Jag behöver den kontrasten; mycket skratt och djupt allvar.

Medbereondet kan man också skratta åt... till sist.

Inga kommentarer: