torsdag 29 april 2010

När jag är så här trött

är det som om jag har små saltkristaller runt ögonen. De ligger där och bara väntar på att få bli gnuggadepå så att de kan sprida lite svid i ögat.
Någon tupplur hade jag inte tid för, vi har pluggat Hälsa för att en av oss har prov i morgon.

Inte ett enda kapitel handlade om sömnens betydelse för att vara en god mor, å andra sidan var läroboken sponsrad av Lantmännen... och tror ni inte på tusan att de rekommenderar frukostflingor, pasta och andra varor som står att finnas i deras digra produktportfölj.

Logotyperna från deras varumärken var nogsamt placerade på första uppslaget.
Inget fel på Lantmännen, jag tror till och med att min förra chef (bra man) är deras nuvarande VD, men skolan kanske skulle ta och tänka till... eller i alla fall föreslå eleverna att kritiskt granska det som sätts i händerna på dem?

Nu tar min trötthet ner ilskan och gör den mild och varsam, men jag hutade lite med näven och det räckte för att sonen skulle förstå ungefär vad jag tyckte om dylik skolsponsring som inte ifrågasätts.

Nu ska jag titta på familjen Bernadotte, vad gör ni?

2 kommentarer:

Sus sa...

Det samma. Bernadotte så klart.
Även om jag är lite kluven till allt spektakel. Men det kallas väl traditioner och monarki.

Men är man Ockelbobo så är man.

Åsa Hellberg sa...

Heja Kungen!