onsdag 7 april 2010

Nä nu!

Jag skulle önska att jag kunde samla alla oss medberoende till ett gigantisk möte där vi i en "en för alla, alla för en"-anda tågade genom stan med plakat och bestämda fötter för att markera vårt återtåg till friheten från medberoendets klor.
Det skulle kunna bli en riktig folkfest eftersom vi är otroligt många som anpassar oss till ett missbruk istället för att uppleva hur härliga vi är själva.

Det finns enorm kraft i oss och visst skulle det vara häftigt att få frigöra den tillsammans med tusentals likasinnande?

En otroligt bra idé om ni frågar mig.
Att stampa tillsammans är oerhört verksamt.

10 kommentarer:

Mia S sa...

Japp ! Jag skulle komma, jag stampar gärna med i tåget :)

Jag mår så bra i dag...nu när jag släppt allt, lååååångt ifrån kontroll och tjafs !

Önskar det åt alla !

Kram ♥

Kaxig Qvinna sa...

Jag kommer oxå, säg bara till när och vart så dyker jag upp och stampar på i tåget..

Mår oförskämt bra i mitt liv, ett lugn som lagt sig som jag inte kan sätta fingret på..

Tack till min coach!!! Du e bäst!

Åsa Hellberg sa...

Kram till dig också Marie.

Kax-maja; det där lugnet ordnar du så fint åt dig själv:)
Kram Åsa

Anonym sa...

Här kommer en till som vill stampa vidare..med stöd från er alla därute.
Bra ide Åsa!
Kram Lena

Cattis sa...

Jag stampar med gärna, hur mycket som helst ;)

Åsa Hellberg sa...

Lena och Cattis; jag återkommer med stampdatum:)

Kram Åsa

Anonym sa...

Jag stampar gärna med i tåget, stampar symboliskt bort alla diffar och ställer mig upp själv. Tåget skulle också kunna bli en symbol för vägen som alla vi medberoende går för att bli starka för oss själva. Jag är inte riktigt där men min väg har i vart fall börjat! // A

Åsa Hellberg sa...

A; heja! Såklart du ska vara med och stampa!

Kram Åsa

Mari sa...

Jag kommer! När och var?

Anonym sa...

Tänker på alla kändisars otrohetsaffärer som uppdagas i pressen ena dagen efter den andra. Sexmissbruk och dess medberoende verkar vara dolt precis som alkoholismen var för bara några år sedan. Det är nog lika vanligt förekommande som vilket annat missbruk som helst och du ska ha all cred för din bok som gör att ett stort steg frammåt är taget..Jag skulle mer än gärna ta flera steg tillsammans med er för att upplysa samt få dela med mig av min energi och ta emot från alla er gooooooaaaaaaaaaa....