lördag 17 april 2010

Hurra

Hellberg och tvättstugan är idag ett drömpar.
Jag är ensam med fem maskiner, två torktumlar, två torkrum och två centrifuger.

Idag snodde jag en begåvad idé från en av husets pensionärer och hängde upp alla blusar på galgar i torkrummet, och tänk så släta och fina de blev på en gång.

Det kan hända att jag sätter på mig en av dem när jag ska handla, tänker nämligen fira med att laga något gott.
Vilken typ av mat vet jag först när jag står framför köttdisken, jag misstänker nämligen att det blir just en sådan råvara.
Av någon (extremt outgrundlig) anledning känns det som om tvättstuga och fläskfilé kan vara en perfect match.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill bara gråta då jag tänker på att vi lämnar vår tvättstuga med 4 maskiner, tumlare och två torkskåp och "byter" till en liten tvättmaskin. Hurihelvete ska det gå, vi är fem personer! Finns engångskläder?

Anonym sa...

Vi är bara två numer, men att ha bägge tvättstugorna för sig själv gör att allt är klar på två timmar. Toppen.