lördag 10 april 2010

Resten av landet

är bara att gratulera till en härlig soldag.
Vi andra (läs jag) ges istället en god möjlighet att ägna oss åt inomhusaktiviteter.
Mitt projekt idag är att flytta kläder från punkt 1 (garderob i lägenhet) till punkt 2 (källarförråd).
De som inte har blivit använda på tre år kommer med all säkerhet inte att användas i år heller, däremot är jag ännu inte framme vid "ge bort".
Källaren blir en bra mellanstation.

Men först ska jag börja skramla lite i köket.
Det ligger vägg i vägg med sonens rum och det börjar väl bli dax att vakna där inne, eller hur?

8 kommentarer:

Sus sa...

Städa, byta sängkläder, motionera och äta gott.
Och jag skrattar gott (eller mer sorgset kanske) åt den som googlade på älskarinna.
Hoppas du lärde honom något.

Sus sa...

...eller henne...

faith sa...

Ja trist med regnet, suck! Hade varit skönt med en solig helg och inte ser utsikterna bättre ut för småland dit vi åker i kväll.
Den där parfymen måste jag gå och lukta på!
Lycka till med utrensning av kläderna. Gjorde själv en sådan förra helgen.Och kläder som inte använts på sisådär två år lämnades till stadsmissionen.
Ha det bra Åsa!
Och kram

nillas liv på pinnen sa...

Haha, jag har diskbänken vägg i vägg med min 15-årings rum. En händelse som ser ut som en tanke. Speciellt när man är bra på att smälla i skåpdörrar och slamra med kastruller.

Åsa Hellberg sa...

Sus; hoppas det:)

Faith; tack det samma.

Nilla; slamra är bra, slå i dörrar verkar funka bäst:)

Anonym sa...

Jag har varit ute en stund i rusket - som är likt det du berättar om - men det var mysigt vid en sjö och lite skog runt om; och det var i lä också.
Kyligt dock, så det blev lite kaffe därefter :)
Sanna

Anonym sa...

Att rensa i gammalt är underbart.

Jag levde ett pryl-liv förut. Alla prylar tog ofantligt med energi. Dom skulle hanteras, sorteras, underhållas, ge dåligt samvete för att dom inte användes, kostade pengar i underhåll, tog tid som jag ville lägga på det som låg mig varmare om hjärtat etc.

Numer har jag tre saker kvar som är viktiga; 'tjej', cykel och lägenheten. Oh gud så enkelt livet har blivit.

Släng grejorna direkt, så får du energi över till det du vill!!!!

Åsa Hellberg sa...

Brain stretching; jag slänger som tusan. Bor så litet att jag inte har något att välja på. Det är de där svindyra kavajerna jag väntar lite med, sisådär 10 år...

Välkommen hit förresten!