tisdag 6 april 2010

Min mormor

la alltid patiens när hon var klar med dagens arbete vid 19-tiden.
Hon satt vid köksbordet, alltid på samma stol, och sa "hm" när det gick åt fanders.
Själv roar jag mig emellanåt med samma kortspel, även om jag föredrar det något knepigare "Kungen". En riktig Kortlek är förstås överkurs när man lätt som en plätt kan spela dessa på datorn.

Egentligen borde jag förstås göra det mamma gör, lösa korsord. Det ska ju leda till rejält skrammel i hjärnsubstansen har jag hört.

Hur roar du dig när du vill varva ner?

6 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Jag stoppar en ljudbok i öronen och går ut och går en mil eller tar fram en pocket och kryper upp i sängen med en stor kopp te. Böcker är helt klart min favoritavslappning. Men vill jag verkligen slappna av mer än för 1-2 timmar så åker jag till fjälls där vilar hjärnan från allt eller tar sig tid att bearbeta sånt som jag ansett mig inte ha tid att ta hand om.

Åsa Hellberg sa...

Jag ännu inte lyssnat på en ljudbok, ska nog ta tag i den bildningsbristen.

Kram åsa

Anonym sa...

Jag bloggar och slösurfar. Tidigare stirrade jag ibland in i en massa spel men de är borta allihop nu. Kan nog faktiskt sätta mej och bara glo rakt fram ibland också. Eller lägga mej i sängen och kolla på himlen utanför genom sovrumsfönstret.

HOUSE of ADELA sa...

I bloggvärlden glömmer jag tid och rum...;)

Kram Adela

Unknown sa...

Jag tror inte jag vet hur man kopplar av.

Anonym sa...

Patianter eller andra typ av spel, korsord, sudoku, läser bla
Jag önskar att jag hade sådan ro att jag bara kunde sätta mig eller lägga mig ner och slappna av - men inte än... :)
Sov gott när det är dags
Sanna