måndag 19 april 2010

Det svider

i mina ögon och har gjort i flera dagar.
Jag kanske har blivit allergisk mot något? Kan man bli det bara så där mitt i livet?

Idag har jag sagt farväl till en gammal vän, en kämpe, en stackare som har bott i min hall de senaste åren.
Jag tänkte att vännen skulle få umgås med andra och flyttade ut den i solen på balkongen. Tänkte att den skulle vakna lite och kanske som genom ett under leverera någon slags vit blomma som jag vet att andra, som aldrig har befunnit sig i min vård, förmår.

Idag var den så ledsen och bedrövad att jag fann den nödvändigt att låta den få somna in för gott.
Jag kommer att sakna den som tusan.

Vi har gått igenom så många räddningaktioner tillsammans att det faktiskt är sorgligt att det är över.



2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Man kan faktiskt bli allergisk i vuxen ålder. Jag har blivit det jag vet inte riktigt mot vad (har inte kollat) men några veckor rinner näsan och det svider i ögonen. För mig funkar Livostin nässpray och ögondroppar.
Livet tar sina märkliga omvägar kan man säga :)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Tack för tipset, Anneli.
Ska nog ta en tur till apoteket idag.