måndag 5 april 2010

Två dagar sedan



Och min fina palm njuter av den varma solen.

Det där med väder är svårt att förstå sig på, kanske det borde finnas kvällskurser i meteorologi(?).
Jag hade glatt gått en sådan eftersom jag inte begriper mig på dessa skiftningar.

Nåväl, veckan som kommer ska visst bjuda på vår igen; alltså slutar jag genast sura, tar ut min bil (med vinterdäck) och åker iväg på det uppdrag som jag visst har signat upp mig för idag.
Jag bor i en pytteliten lägenhet och därför kommer jag lätt att hitta de vinterkängor och dunjackor jag ställde undan igår, jag vill ju inte fastna i något dike iklädd vårpjucks med höga klackar.

Kan jag be att få en väderrapport från din horisont så länge?

4 kommentarer:

Cattis sa...

Grått regnigt och några några få plusgrader :( inget upplyftande alls....

Unknown sa...

Några plusgrader, lite mulet. Här tinar som sjutton.

Anonym sa...

Tja, arton plus och sol. Satt och drack förmiddagskaffe i en solstol... nä inte riktigt. Men det har i alla fall inte kommit en enda snöflinga här. Dessutom tittar solen fram lite försiktigt ibland. Imöra ska det bli regn. Det ser jag fram emot, så att den sista snön försvinner nån gång. jag är TRÖTT på snö!
kram!

Anonym sa...

Grått med vita inslag på marken. Fuktigt och lite kallt.