onsdag 14 april 2010

Ser på nyhetsmorgon

och ämnena svingar från en av våra prinsessor till att en småbarnsfamilj vinner två miljoner på triss.
Vad det gäller prinsessan och hennes eventuella kris i relationen så tänker jag att det är väl bra att de har/tar den innan de gifter sig.
Det är både modigt och smart att inte gå vidare med planer som inte känns hundra.

Jag har själv hoppat av en väldigt hastigt påkommen bröllopsidé, men det är så många år sedan att det är preskriberat.
Det var i alla fall min magkänsla om att det aldrig skulle hålla som stoppade mig då - en av de få gångerna jag lyssnade på magen i den åldern.

9 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Att lita till sin magkänsla är jätteviktigt! Har också varit dålig på det innan, men efter några smällar med det som har hänt så vet jag nu att jag ska göra det och borde gjort det innan med, för känslan fanns....men jag valde att ignorera den.

Kram Adela

Cattis sa...

Min mage sa till mig att inte gifta mig med flickornas pappa, men jag lyssnade inte på den. Det höll i fyra år efter bröllopet så det verkar som magkänslorna kan stämma.... jag ångrar givetvis inte det eftersom jag har två helt fantasiska döttrar, men magkänslan är verkligen att lita på.

kramkram

nillas liv på pinnen sa...

Det kan inte vara lätt att få sitt privatliv, och mer därtill, utfläkt i media hela tiden. Jag skulle bli en drop-out om jag var född i kunglig familj.

Åsa Hellberg sa...

Magen är bäst.

Kram åsa

Anonym sa...

Jag lyssnade inte på min magkänsla - utan gick in i något jag visste inte var bra.
Det höll tills jag gav upp (nära guldbröllop)att försöka få allt att funka...
Jag vet inte om jag hade haft det bättre om jag lyssnat på magen eller inte men det finns en massa som jag inte skulle vilja mista (nu när jag varit med om det) - mitt barn och mina svärföräldrar bla.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; då var du väldigt ung när du gifte dig:)

Kram Åsa

Anonym sa...

jo jag var ung (dumt) - men det gör att jag har lite tid kvar nu :)
kram Sanna

Sus sa...

En fågel kvittar om att Jonas bör läsa din bok....

Åsa Hellberg sa...

Sus; jag tänkte på Jonas i min bok (som faktiskt har läst den:), men förstår nu att du menar prinsessans fästman.
Aj då.