fredag 9 april 2010

Samtal och mail

Det kommer fortfarande berättelser från många som har läst min bok och jag är djupt berörd av att de vågar berätta.
För många är det första gången, och flera gråter redan när jag svarar i telefonen.

Jag har fått samtal från Norge, Finland och hela Sverige, från människor som har det precis så som jag beskrev mitt liv i Casanovas Kvinna och många bor i städer där det inte finns någon form av hjälp, eller där de som eventuellt kan hjälpa inte förstår problematiken.

Därför blev jag oerhört glad när jag fick möjligheten att besöka Malmö stad som har förstått vilka problem som både missbrukare och vi anhöriga har.
De har ett djupt och innerligt engagemang och ser till att få både information, hjälp och samarbeten för att kunna hjälpa sina kommuninvånare.

Hatten av för KAST i Malmö stad. Ni är ett föredöme för andra kommuner.

4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Håller med dig Åsa! Tänk om fler kommuner, orter kunde agera som dom. Det finns så mycket oförståelse ute bland många och jag hoppas fler kommer att uppmärksamma detta och se hur vanligt det är.

Önskar dig en skön fredag;)
kram
A

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma, Adela!

Kram Åsa

Anonym sa...

Tack!
Det betydde mycket för oss att du kom!
Våriga hälsningar
Linda och Marco KAST Malmö

Åsa Hellberg sa...

Tack för att jag fick komma!

kram Åsa