söndag 6 oktober 2013

Dagens hiss går till

Regina Lund. Och till Pamela Andersson. Och till alla andra som orkar berätta.

Det blir lite futtigt att prata om att det är jobbigt att packa, så jag låter bli det och vänder det till att på onsdag klockan 8.00 är det klart.
Hurra.
Sonen får sova fram till tolv, sedan går ett nytt lass till Östberga miljöstation.
Vet ni hur tung en tjockteve är? Jag har för mig att jag bar sådana själv förut. Eller rättare sagt, jag VET att jag gjorde.
Inga av de musklerna finns kvar. Överarmarna består numera av fladder.

Fram tills väckningen packar jag ihop vardagsrummet.
Allt utom kläder ska vara packat tills på tisdag och i morgon hinner jag inte för då ska jag till Bonniers (manusgenomgång, hurra, fem månader kvar) och senare på standup; en föreställning med Magnus Betner och Zoran Ismael som jag fick av sonen i födelsedagspresent i april.
Så idag ska/måste/VILL jag packa det mesta.

Kämpa Åsa, kämpa!!!



1 kommentar:

Kati sa...

Hehe, det är nog författar-armarna. Jag har också märkt att mina har blivit klenare av allt sittande vid datorn... Där man inte lyfter mycket tyngre saker än en manusbunt. ;-)