söndag 20 oktober 2013

Nu har jag redigerat ungefär hälften,

vilket gör att jag är väl i fas med min deadline. Troligtvis kan jag leverera tidigare än 29:e oktober.

Jag kommer på mig själv att längta efter att börja skriva igen och kanske borde jag sätta ett nytt mål för Sara (arbetsnamnet på det som eventuellt kommer 2015.)
Sista december?
Två månader på ett halvt manus är god  tid (för mig som gör det här på heltid just nu är bäst att säga till er som sliter med ett annat slags livspussel), så sista december får det bli.

När den här redigeringsrundan av En liten värld är över, återstår korrandet, det är "allt", i alla fall som det ser ut just nu.
Vi är många som korrläser, i min familj ska jag med varm hand lämna manuset till N som är jätteduktig. Och på förlaget läser många, inklusive en extern korrläsare.

Men det betyder att jag har rätt gott om tid efter den här rundan, därför passar det perfekt att hugga tag i Sara igen.

NU ska jag städa!

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Jag ska också ta mig en runda på städfronten - inget skrivet här idag ... heller ...