fredag 11 oktober 2013

Snart är mitt omslag klart.

Det blir så fint.
Inte för att jag är med, även om jag nog aldrig har sett piffigare ut, utan för att hela kompositionen är fin.

Idag har Forums omslagschef och jag valt det vi tycker är bäst av fyra förslag. Alla var bra, men det var ett som passade den lite skygga karaktären bättre än de andra. Man ser att hon är lite försiktig.
Åh!

Nästa vecka ska jag prata om "En lite värld" på en intern konferens, det ska bli så roligt att äntligen få sätta igång med lanseringen även om det bara är snuttar än så länge.
På tisdag ska jag träffa min redaktör, det mötet som blev inställt den här veckan, sedan är det fullt fokus på redigeringen.
När den är klar ska vi göra en översättning så att Grand kan ta med den utomlands, och sedan är det dags för Sara igen.
Hon har fått vila när jag har haft flyttstress, men skvalpar hela tiden i bakhuvudet.
Nu längtar jag efter att få skriva klart berättelsen om de tre kvinnorna.

Ikväll Idol och benen högt.
Just nu är livet gôtt.


6 kommentarer:

Sandra sa...

nu är jag nyfiken

Hanna Lans sa...

Du lever ungefär mitt drömliv. Minus flytten. :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, det känns lite dröm ibland faktiskt.
Sandra; you´ve got mail.

Annika Estassy sa...

Det är det som är så underbart med författandet - att det inkluderar så många andra moment än själva skrivandet.

Andra intryck sa...

Åh vad roligt det låter!
Vad kul det ska bli att få se omslaget!

Unknown sa...

Men så kul! Och det här med att flytta: aaaaldrig mer, känns det ut som för min del. Blä!