tisdag 22 oktober 2013

Det är förfärligt, underbart, redigeringsväder.

Jag sitter i min fåtölj som får vara min skrivplats tills jag vet var min rumpa landar i januari.
Då vill jag ha en soffa igen, en från Ikea som jag redan har provsuttit i.
Jättefin och jättebillig.

Jätte är ett förstärkningsord som jag använder ofta när jag pratar. Och bloggar. Inte så ofta i mina manus. Helst inte alls.
Och utropstecken. Inte alls, inte ett enda.
Min redaktör har föreslagit ett par här och där, men nope, jag står inte uuuuut med dem i böcker.
I bloggen däremot. I varje svar till er.
Och kan jag hålla mig ifrån smajlisarna?
Nä, det kan jag inte.
När jag ser hur jag skriver i bloggen är det ett under att jag får ihop mina manus.

Nu kör vi.
Redigering.
Den här stugan i Fjällbacka ser väl trevlig ut?

(Ps, klickar ni på En liten värld, kolumnen till höger, kommer ni till Forums sida där de har lagt ut lite information om boken.)



9 kommentarer:

Simona sa...

Underbart med boken Åsa - HURRAA!!!!!

Åsa Hellberg sa...

Hurra!!!

cyndi sa...

Oj. Vilken stuga.
Blev nästan bländad och jag tror jag sätter mig i avsmakningsrummet och jobbar. Dom där blommorna i trappan ...

Såklart det funkar.
Olika stil på blogg och i bok.
Och nya boken.
Utropstecken!
Och smajlisar :-)

Spader Madame sa...

Blogg är blogg liksom! Där gäller egna regler. Mer som prat. I mitt fall kanske till och med dumt prat. Redigera på. Själv leker jag kontor.

Susanne B sa...

Vilken härlig bok du har skrivit. IGEN. Längtar efter att läsa. Kram!

Christoffer sa...

Fan vad snyggt omslag till En liten värld! Ska bli superkul att läsa =)

Snäckskalsdalen. sa...

Utropstecken är nya sättet att uttrycka sig i kortfattad skrift har jag hört!!! Man behöver inte bemöda sig om omskrivningar utan man sätter dit ett utropstecken och så är det klart!!! Jättejättebra!!
Kram

Agneta sa...

Jag ska också redigera. Önskar att jag orkade uppbåda lite hurra över det.
Kanske lossnar när jag väl sätter igång. Just nu gör jag allt möjligt annat ...

Kati sa...

Önskar jag hade något att redigera. Håller med om perfekt redigeringsväder.