torsdag 17 oktober 2013

Jag älskar deadlines.

Min nästa infaller om tolv dagar då jag ska skicka tillbaka mitt korrigerade manus till min redaktör.
Jag har 180 sidor kvar att gå igenom, och dessutom måste jag göra två förändringar som kräver lite mer tankearbete; första scenen ska byggas ut något för att bli tydligare och den sista (gaaaah, min favoriiiiit) ryker nog tyvärr.

Idag har jag inte arbetat alls med det, men i morgon är det dags igen och jag börjar tidigt.
Förhoppningsvis runt sju, om jag sovit någorlunda okej.
Fyra-fem koncentrerade timmar är vad jag orkar, sedan behöver jag troligtvis tupplura.
Har jag lite tur tänker ungdomarna sova länge i morgon, har jag lite otur vaknar de precis när jag behöver sova igen.

Vi är i ofas som tusan,
Härom morgonen krockade vi i toadörren
De skulle precis lägga sig när jag gick upp.


4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att det går bra att jobba med manuset i morgon.

Åsa Hellberg sa...

Tack, jag tror det. Jag är laddad som tusan:)

Kati sa...

Du får väcka dem och sätta dem i arbete när du går upp, då kommer de nappa när du nappar,hehe. Lycka till.

Helena sa...

Rekommenderar öronproppar. Med en 15, två 21-åringar och skiftarbete i en 3-rums lägenhet är vi ganska ofta i ofas. Öronproppar har räddat mig. Men ta för tusan inte de gula hårda, de som är gjorda i någon sorts rosa vax är bra.