onsdag 23 oktober 2013

Tankestreck och bindestreck, och vad som är vad och vilka som är längst ...

Och hur gör man de långa (Ctrl och minus vet jag nu.)

Jag behöver en paus.
Snabbkaffe i varm mjölk. Hade jag haft kakor hemma hade jag ätit hela paketet.
Och så tänkte jag passa på att färja färga (Åsa, färga! Det andra är en BÅT) ögonbrynen, det är betydligt lättare i dagsljus.

På tal om ljus, vi byter tid på söndag.
Jag älskar vintertid.
Förra året vet jag att jag vid den här tiden såg fram emot de bokdagar som jag var inbjuden till, och att jag satte på vinterdäck för att kunna åka säkrare till Motala och Karlskoga.
Det var otroligt roliga event. Lyckost de, bland andra Susanne Boll, som får vara med i år.

80 sidor kvar och än så länge går det som en dans.
Jag tror jag klämmer tio till innan jag packar ihop för idag.
Men först ska jag försöka hitta en inte fullt så illröd bakgrund till Bloggen.
Och så har jag bestämt mig för att behålla den vackra höströda bakgrunden, den är ju jättevacker.






3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Åsa! Äntligen vet jag hur jag får till de där tankstrecken mitt i en text. Men på min mac så är det alt + minustecknet visade det sig. Det där har jag funderat länge på, men nu vet jag. Och höstglöden ääär vacker!

Agneta sa...

När använder man vilket, undrar jag och inser att jag nog borde veta det. Tur att google finns. :)

Anders Svensson sa...

Det är dags att ställa om klockan till vintertid...