torsdag 24 oktober 2013

Så där ja.

Jag behöver en paus. Idag är det min andra fastedag och nu börjar jag bli hungrig, alltså åker jag och gör de ärenden jag ska, så tänker jag på annat.
Mat blir det först vid sextiden.

Redigeringen går som en dans, det är uppenbart hur mycket arbete min förläggare och jag gjorde innan redaktören tog över.
Ändå återstår en miljon smådetaljer. Komman, ordval och upprepningar. Mest.
På tisdag ska det vara klart.

Och nästa vecka går vi in i november, det här årets mest händelserika månad sett till saker jag har tackat ja till för att inte bli en alltför folkskygg människa.
Det ska bli kul, jag ser fram emot hela månaden som börjar med min bästis födelsedag nästa fredag.
Traditionsenligt bjuder hon på fisksoppa i huset i Hässelby,  samma hus som vi hade häxfest i när hon fyllde år och skilde sig för mer än tio år sedan.

November.
Jag undrar lite vad som hände från augusti och hit.
Ja, just det:
bilen kraschade, vi var på 50-årsfest, åkte tåg, buss och sov i Örebro, sonen fyllde nitton, jag bestämde mig för att sälja lägenheten, bröt ihop, lappade och lagade, hade visningar, sålde, sökte ny bostad, hittade en tillfällig, packade, flyttade, längtade efter en fastare punkt och på lördag är det vintertid och om två månader är det julafton.

5 kommentarer:

Simona sa...

En av de bästa dagarna på min sommar var när vi for till Arboga ihop. UNDERBART!

Puss!

Shamrock sa...

fullt upp med andra ord. Ser fram emot boken

Fru Venus sa...

Gud vilken energi du har! :-)

Åsa Hellberg sa...

Simona; åh, det var så mysigt. Nästan värt bilbraket!! :)

Shamrock; tack!

Venus; njae, det här har nog varit mer nödvändigt än energifyllt. Jag hoppas att november hjälper mig att fylla på tomma lager :)

Agneta sa...

Den här hösten har gått vansinnigt fort. Nu är det snart vintertid igen och som jag längtar efter att få sova den där extra timmen!