tisdag 29 oktober 2013

Medan ni har sovit er ännu vackrare

har jag läst 53 manussidor (har hittills hittat sju korrfel), tvättat och hängt upp fyra maskiner, kelat med katten som inte kan låta mig vara idag och så har jag kollat alla mina sidor som jag nästan tvångsmässigt måste kolla varje morgon.
Just nu vore det utmärkt att sova en stund men jag ska hålla ut tills tio då tvätten är klar. Kommer jag för sent till tvättstugan blir den inlåst (alltså tvätten, inte tvättstugan), och det vore en katastrof.

Resten av dagen ägnar jag åt manuset. Deadline idag, men det är bara en sista genomläsning som återstår.
I dag får jag nog också feedback från min agent på novellen, så att jag kan färdigställa den.
Jag trodde att dessa två skrivprojekt skulle hålla mig sysselsatt större delen av veckan, men det gick så smidigt när jag väl satte fart, att jag nog är klar med båda redan senare idag.
Och det betyder bara en sak. Jag kan plocka fram Sara igen.
Henne har jag deadline på sista december. Inte från förlaget, de har inte läst ett ord än, utan det är jag själv som sätter den pressen.

Jag har inte fått någon besked om lägenheten än, och nu känner jag mig rätt uppgiven..
Förhoppningsvis kan jag skriva på Sara även om jag måste på ny lägenhetsjakt men det tar rätt hårt på de ynkliga krafter jag samlar ihop mellan varven.
Oro är en jäkla dränerare om ni frågar mig.




8 kommentarer:

Simona sa...

Fy fan för oro. Fy fan.

Hanna Lans sa...

Oro är det värsta. Värsta! Fy, vad det tar energi.

Kati sa...

Håller med. Oro är inget vidare... hoppas du snart slipper den. :-)

Agneta sa...

Usch ja för oro. Hoppas saker och ting löser sig snart.

Snäckskalsdalen. sa...

Ska du flytta igen, jag hänger inte riktigt med.
Men det är härligt att läsa att det går geschwindt med skrivandet - jätteroligt!
Kram

Ebba Range sa...

Usch o tvi för dränerande oro.
När jag har det (just haft en lååång sådan period) drömmer jag mardrömmar om att jag är på en resa o måste packa snabbt för att hinna med båten/tåget/planet ... men jag hinner aldrig.

När jag har sådana drömmar vet jag att situationen i verkligheten är ohållbar - jag måste finna en lösning.

Nu när Qillen har flyttat - drömmer jag inte några packningsdrömmar längre.

Vad är det för konstig hyresvärd som inte hör av sig? Hoppas på en snabb lösning.

Anonym sa...

Usch och fy, den där ovissheten är verkligen en energibov. Då är det nästan bättre med ett negativt besked, då har man i alla fall något att ta ställning till. Att bli "hängande i luften" är förgörande. Hoppas verkligen att det löser sig, SNART!

Kramar Kia

Shamrock sa...

vad är korrfel? Är det stav/syftningsfel eller att man missat detaljer. Jag hoppas att det ordnar sig med lägenhetsbekymren