tisdag 8 oktober 2013

Min flyttplan är mycket avancerad.

Vi börjar med en näst intill militärisk uppgång i morgon bitti, exakt fem.

Klocka sex går bilen mot andrahandslägenheten och i den befinner sig son, flickvän och Misse med sina älskade tillbehör; låda, vattenskål, kudde och torrfoder.
I lägenheten står den nya sängen och av det skälet har sonen packat ned nya fräscha lakan så att han och de andra två kan lägga sig tills jag och resten av flytten kommer indundrande.
Den enda jag är orolig för är min Misse, och om vi gör så här tror jag att det blir bäst. Han får stanna med sonen i rummet tills flyttandet är över.

Flyttfirman kommer åtta, och då har jag redan varit tillbaka i drygt en timma och plastat in det sista.
Medan de packar in i lastbilen fyller jag min bil med skräp, och det stora skräpet; säng och spis, tar flyttfirman hand om när själva flyttlasset är avlämnat.

Klockan två kommer städet, samma firma.
På torsdag ska jag hämta en ny spis, på fredag sker överlåtelsen och på lördag ska jag sova.

Nu går vi till O´Learys och äter. Vi har packat både tallrikar och bestick.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Klart att flytten går bra. Det har alla mina flyttar gjort, ingen big deal. Egentligen. Men det där med bredbandsbolag och tv-bolag som inte sköter sig. Suck.

Skrattar väldigt mycket åt din fina bok med sonens kommentarer. Idag har mamma igen humor! :-)
Lycka till imorgon!

Anneli Stålberg sa...

Ordning och reda. :)

Marina sa...

Det låter som om det kommer att gå alldeles utmärkt!

Simona sa...

Hurra och lycka till och längt till det är över!

Better times ahead!

Shamrock sa...

Du har verkligen koll på läget. Hoppas att du får sova ut ordentligt på lördag