fredag 18 oktober 2013

Det här har varit en dag

när jag har fått mycket gjort.
Jag har åkt hit och dit, och dit är i det här fallet till Ikea.
Det saknades ett stödben till sonens nya säng (och krokar till duschdraperiet) och det brådskade förstås för att garantier och sånt ska gälla.
Jag vet inte vad det var med den här fredagen, men det verkade som om alla var lediga. Och på Ikea.
Som byggde om, därför missade jag krokarna till draperiet ännu en gång. Alltså fick jag åka hem till Farsta.

Jag bor ju inte där längre, i alla fall inte fram tills sista december, så jag behöver åka dit emellanåt och pinka in mitt revir.
På Hemtex hade de krokarna och världens mjukaste och varmaste tofflor. I andrahandslyan är det buskallt på golvet, så jag köpte ett par till sonens flickvän och ett par till mig.
Det är en sådan snäll svärmor jag är.
(Svärmor. Moahahaha.)

Fredag. Jag är hos N som lagar mat.
Vad gör ni?


2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Surar.

Anonym sa...

Jag lagar mat. Skitmycket mat. För imorgon kommer takläggarna, och jag ska vara catering hela dagen. Så jag har lagat tre rätter och bakat en mjuk kaka och småkakor.

Är sjukt mätt utan att ens ha ätit.