söndag 10 maj 2009

Avundsjuk

Liz bloggar om sin 6-åriga dotter, och det låter så härligt med en liten tjej.

Mina förlovningsdöttrar är ju tonåringar och inte särskilt intresserade av att sitta i knät, bli kammade eller lästa för.
Förlovningssonen är liten, men mer intresserad av min tonårsson än mig. Och allra mest är han intresserad av sin pappa. Det är pappa, pappa hela tiden, och som varandes förlovningsmamma är jag lite överflödig just nu.

Nä, ro hit en 6-årig tjej.
Gärna någon med långt hår som jag kan kamma.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Min 6-åring vill inte bli kammad. Hon vill ha en cross, spela trummor och leka krig. Wilda heter hon. Gör skäl för sitt namn.

Åsa Hellberg sa...

Å nej.
Okej, behåll henne då. Hrmpf.

Unknown sa...

Men hon har lååååångt hår, till och med lååååång lugg att fästa fina hårklämmor i (om hon bara hade vilja ha det). Stora chokladbruna ögon med de långa ögonfransar. Skenet bedrar. Ska lägga upp en bild i bloggen genas på henne...