tisdag 12 maj 2009

Sovmorgon

Min katt och jag är inte riktigt överens om vad det betyder. Låt mig fastslå att för min del betyder det inte att vakna 6.30.
Denna morgon var jag dessutom dum nog att börja tänka på frukost i samma sekund jag blev väckt och då var det omöjligt att somna om.
Dagens första kopp kaffe är fantastisk. Det händer att jag fantiserar om den redan när jag lägger mig kvällen innan.

Jag kan nämligen inte dricka kaffe på kvällstid, eller rättare sagt på eftermiddagen, eller rättare sagt efter lunch, eller rättare sagt efter frukost.
Alltså surplar jag i mig 3 koppar varje morgon, sedan är det stopp.

Jag arbetar emellanåt kvällstid, och då sitter de andra och fikar. Det klirras med koppar, doftar oemotståndligt och trots att dagens ämne inte är särskilt uppmuntrande ser alla ut att ha trevligt i fikahörnan.
Jag försöker hänga på med mitt glas vatten, men det är inte samma sak, tro mig.
Däremot tillagar jag kaffet - som den expert jag är -och det ger ju en viss tillfredställelse.
Men å vad jag önskar att jag också hade kunnat klirra lite.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mjau... Inte är väl 6.30 så fasligt tidigt! Mina katter vaknar prick klockan 04.00 VARJE morgon!
Kaffestunden uteblir...

Och jag har tagit mig samman! :)

Sindra

Åsa Hellberg sa...

Jag tänkte på dig idag:)

Nej, det är inte fasligt tidigt...och jag får väl inse att det är bäst att vakna samma tid varje dag.
Det är ju vad katten är van vid.

Kram Åsa

Anonym sa...

Och du med vid det här laget, antar jag... Att vakna tidigt alltså!

Kände att det var en tanke som flög förbi här. Då måste det varit din då... Kram o ha en bra dag!

Sindra

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma!

Maria sa...

Ha ha, åh vad jag känner igen mig i ditt kvällskaffelängtande. Jag kan gå och lägga mig extra tidigt, bara för att jag längtar så till morgonkaffet! Mmmm! :-)

Åsa Hellberg sa...

Maria; ja visst är första koppen fantastisk?
Man kanske skulle kolla om koffeinfritt funkar kvällstid?