tisdag 26 maj 2009

Intervju

Nu är den avklarad, den första intervjuen.

Fotografen fick börja, och bild efter bild togs i centrumet där vi träffades. Min apelsinblus råkade passa in alldeles utmärkt i omgivningen, så det var ju ett lyckokast. Jag kan inte bedöma bilder på mig själv, men de blev säkert bra. Vi får se i---i slutet av augusti.

Jag känner mig trygg med att prata om det jag berättar om i min bok, och några konstiga eller svåra frågor dök inte upp under intervjuen. Det var mer ett trevligt samtal med en journalist som var nyfiken på "ämnet som jag inte pratar om på bloggen...än".
Hon tyckte också om min bok, hurra, som hon hade läst i helgen.

Har just slängt i mig lite soppa och ska nu ladda om inför tisdagkvällens arbete som jag som vanligt ser fram emot.

6 kommentarer:

FRIDA sa...

Jättekul. Jag ser fram emot att läsa artikeln. Du måste komma ihåg att påminna oss när det är dags!

Känns det inte konstigt att bli fotad för en tidning?

Kram Frida

Unknown sa...

Kul!

helene sa...

Men vilken tidning kan det vara.........hm
Amelia, tror jag!
Ja jag är säker. Det är Amelia!!!!!
HA! MIG KAN DU INTE LURA!

Åsa Hellberg sa...

Inte Amelia:)
Jo, lite konstigt mmed tanke på varför...dvs bok.
Annars har jag inga problem med Det var en väldigt snäll och uppmuntrande fotograf, det hjälper ju onekligen till för att det ska kännas helt okej ändå.

Unknown sa...

Ja, fy fan. Jag lider av extrem fotofobi. Blir i panik bara att höra ordet kamera. Lika bra att jag aldrig blir utgiven, tror inte jag skulle palla en kamera...

Åsa Hellberg sa...

Liz; det är lite skillnad när det är ett "proffs", man vet att det blir okej på något sätt. Annars är jag brutalt kamerskygg och totalt ofotogenique (stavas det så?)