fredag 22 maj 2009

Chaufför

Det verkar vara mitt nya fredagsuppdrag det där med att hämta ungdomar mitt i natten, eller kl ett kanske inte är just natt, men för mig är det väldans nära...numera.
På discot får man "blåsa" innan man släpps in, en alldeles utmärkt idé tycker jag som på inga villkor accepterar alkohol.

Det är en total no, no.

Sedan får vi väl se vad som händer när det händer. Förhoppningsvis kan mitt förbud skjuta upp debuten något i alla fall. Det skulle få konsekvenser på både månadspeng och utegång, och det alternativet verkar inte lockande i nuläget.

Däremot har kompisar berättat hur häftigt det är, och att blir "skönt" i kroppen, och jag har förstått att det lockar att prova.

Någon häxblandning hemma lär det i alla fall inte bli, eftersom jag valde bort alkohol för ett och ett halvt år sedan.
Dricker man två gånger per år kan det lika gärna kvitta, och så sällan räcker det med en kork för att bli yr i bollen.

Och yr är inte längre lika med kul tycker jag.

Inga kommentarer: