lördag 30 maj 2009

Beach 2009

Japp, då har man inlett årets solsäsong iklädd bikini på förortens badplats.
En fika , en flaska vatten och min nya kompis Carina i min pytteradio från -93.
Fjolårets bikinis verkade passa i år också, de är säkert inte ens från förra året när jag tänker efter. Det skulle inte förvåna mig om de är från samma år som radion.

Fästmannen kom på besök en stund och när vi hade solat alldeles lagom länge för att vara första gången skildes vi åt vid våra bilar.
Väl hemma hittade jag inte min mobil och det tog nog tio minuter att förstå att den troligtvis låg kvar i gräset på stranden och inte på hatthylllan, i badrumsskåpet eller i någon av lådorna i köket.

Och visst, där mitt på stranden bland alla besökare låg den helt ostulen.
Lena Ph och Orup hade ljudit men ingen hade tydligen inte reagerat, i alla fall inte med att ta min lilla fina - för mig så värdefulla - telefon.

Det får bli ettan på tacksamhetslistan i flera dagar framåt.

Inga kommentarer: