torsdag 21 maj 2009

Japp

Det blir bok idag.
Jag ska läsa hela i ett svep, vilket är precis vad jag tycker om att göra.

Det har nämligen helt plötsligt dykt upp en ny Marian Keyes, på svenska, och den ska inhandlas i morgon för att läsas snarast möjligt. Men först Kajsa Ingemarsson.

Jag har läst alla Marian Keyes böcker - vissa på engelska inköpta under en trevlig tjänsteresa som avslutades med sju timmars försening på Heathrow - men det är inte samma sak som att läsa dem på mitt eget språk.
De innebär att jag har samma bok på två språk, eftersom jag alltid köper översättningen också.

Inte denna gång.
Med tålamod har jag inväntat den svenska översättningen och min bokhandel kommer därmed att få ett besök av mig i morgon.

Idag tänker jag enbart lämna lägenheten för att köpa pizzor.

2 kommentarer:

KarinaHC sa...

Oj, det har jag missat. Jag älskar hennes böcker

Åsa Hellberg sa...

Jag med! Jag tänkte tokläsa den här helgen, det var en evighet sedan:)

Hoppas att du får en skön helg!