söndag 24 maj 2009

Hårpiff

Hittills har jag blekt slingor, men har en fundering på att istället färga dem i olika blonda nyanser.
Vad tror ni om det?
Sist blev slingorna lite gula och det var inte särskilt fint.

Bra råd från blondiner- eller andra med färgkunskap - efterfrågas alltså.

Nu över till en klädfråga.
På tisdag ska jag intervjuas och fotograferas inför boksläppet, och har två alternativ; vit -eller apelsinfärgad blus. Båda enkla med lite broderier här och där.
Till den vita är det fint med stora smycken runt halsen. Apelsinen är bäst utan - men med stora örhängen.

Om ni funderar på det, får jag fundera på själva intervjuen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Färga! Absolut!
Jag råkade av misstag köpa blondering istället för färgning för inte så länge sedan - och hade i det hela i håret lite för länge.
Plötsligt skrek det till i mig: Kolla! Kolla!

Att det blev lite för vitt, hade jag kunnat leva med. Men den där apelsinmarmeladsgelèfärgade tonen här och där - var avskyvärd.

Och ge tusan i kommatecken - fast inte helt och hållet!

Åsa Hellberg sa...

Hej Ninna, nu ska jag ju inte göra det själv utan överlåter det med varm hand till expertisen.
Men färg blir det nog denna gång.

Tack!

Unknown sa...

På dej i klädväg skulle jag köra på något tvärrandigt i marinblått och en enkel insydd kavaj. Midjekort. Du ser ut att passa i guld. Sätt upp håret i en enkel svinrygg och enkla guldringar i öronen. Skippa halsband. Om du frågar mej alltså.

Åsa Hellberg sa...

Liz; du är på rätt väg med el classico, men vill inte riktigt vara så "strikt".
Det blir apelsinblusen och troligtvis uppsatt hår. Det kan dock ändra sig till tisdag morgon om jag känner mig själv rätt:)

Unknown sa...

Ja, nu var min tanke inte alls el classico eller strikt, utan mer att du kör en avslappnad lite somrig stil. Jag skulle nog se dej mer strikt i en apelsinfärgad blus med lite broderier och halsband. Tur att jag inte är din stylist dårå.

Unknown sa...

... kom ihåg att jag jobbar med kläder. Och jag har alltid rätt.

Åsa Hellberg sa...

Liz; den är inte blus på det sättet.
Från Part Two med dragsko i halsen (som man kan ha "singoalla" eller lite mer åtdragen, höftlång och vid med halvkorta ärmar. Jättefin.

Unknown sa...

Okej. 80-tal.

helene sa...

Apelsinblusen,fluffigt hår och stora örhängen!

helene sa...

Färga in slingorna, men det är inte många frisörer som kan ljust hår!

Åsa Hellberg sa...

Liz; jag, det är nog lite 80 slash creole stuk typ.

Helene; ja, jag vet att färg är svårt. Får se vad de säger hos frisören i morgon.