torsdag 7 maj 2009

Jo absolut.

På många sätt är detta en alldeles utmärkt torsdag, men det är det där med den lilla datorn som har stora problem med mig som hanterare.

Idag fick jag i alla fall tillbaka mina bilder och dokument från den kraschade, och nu ligger de i säkert förvar i denna lilla.
Mitt problem är att jag inte vet hur säkert det är.

Just nu har den fått för sig att agera som normala datorer gör, för en, två och tre timmar sedan hade den tagit ett annat beslut...."nä, här ska jag nog slöa till och ta en låååång vilopaus. Möjligtvis kan jag öppna ett program, men jag tänker ta 38 minuter på mig. Och räkna inte med att jag kommer att plocka fram inkommande mail på ytterligare 57. Försöker du dig på att gå in på nätet kan jag nu säga; glöm det."

Så det där med att jag är lugn och snäll kan ni glömma; jag får anfall, attacker och hjärtstopp.

Om jag kunde lista ut varför den fungerar prima just nu hade varit bra, men jag har inte gjort någonting alls.

Kan mitt gap och skrik verkligen ha påverkat annat än katten?

Inga kommentarer: