torsdag 7 maj 2009

Det mesta

jag skriver om har jag egen erfarenhet av, kanske är det detta som gör att jag idag känner en sådan tacksamhet för...det mesta.

Det kunde gått åt fanders för mig, men det gjorde det inte.

Undrar du varför?
Viljan var det första, det är några år sedan nu. Jag ville snarare ifrån något, än till något annat.
Ifrån funkar också.

Och när man väl kommer ifrån det man upplever som jobbigt växer självkänslan, och vuxenjaget får ta större och större plats.

Med vuxenheten kom målen, och med målen kom drivet.
Och med drivet fick jag modet att säga upp mig och istället bli coach och skriva en bok.

Har du något du vill ifrån?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill ifrån alla refuseringar.

Åsa Hellberg sa...

Om det är det enda du vill ifrån, skulle mitt råd bli att fokusera på vad du vill istället:)

helene sa...

Jag vill inte vara rädd längre!
Jag vill hitta mig själv igen !
Jag vill så gärna vara sådär öppen och frimodig å stark åglad åallt!
Jag har inte tid å vara så här rädd.

Agneta sa...

Jag vill ifrån mitt medberoende - kontrollbehov -, som blivit bättre, men fortfarande finns kvar. Jobbar med 12 stegen, men när det "pockar på" då försvinner det jag lärt in.....

Åsa Hellberg sa...

Helene och Agneta; ni jobbar så bra på det ni vill...och vill bli av med. Det kommer att bli bra, jag lovar det!!!

Agneta sa...

Tack Åsa!