lördag 5 juni 2010

Balkläderna

är nu inköpta, och varenda plagg satt som en smäck direkt, vilket gjorde att fanns tid för son och mor att fika tillsammans.
Det är inte ofta det sker numera.
Vi mumsade på kanelbullar och pratade om viktiga saker, som till exempel om halvsmutsiga vita gympadojjor passar till svart kavaj och vita byxor.
Efter ett unisont nej ilade vi till skoaffären och köpte att par svarta.

Jag har haft en riktig balklänning på mig vid ett tillfälle, på ett frackbröllop jag var på för över 20 år sedan.
Det var ingen rolig historia.
Klänningen alltså.
Den var blå, satt särdeles illa och boleron jag hade över hade groteska axelvaddar som alla kvinnokläder hade på 80-talet. Jag tyckte inte ens att jag var fin då, men klänningen var hyrd och inte så mycket att göra åt...

När hade du på dig en långklänning senast, och varför?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sist - och enda gången - var för 6 år sedan. Det var en enkel långklänning - inte någon "finblåsa" - men jag trivdes i den och tyckte den var speciell.
Det var också ett bröllop.
kram Sanna

Anonym sa...

Det var på en firmafest för några år sedan, med tema glamour.

Maj Korner sa...

Jättelängesen. Det var en mycket högtidlig kadettbal. Klänningen var i tjockt ljusblått siden (duchesse) och jag var hur vacker som helst. Tänk om jag haft ett foto.