tisdag 15 juni 2010

Familjens senaste tillskott,

fröken Klara, en månad gammal, har vi inte sett live än.
Däremot skickar min lillebror kort emellanåt, och vad jag kan se är hon en liten trollunge med mycket hår.

Min egen unge hade långt och tjockt hår och var hos frissan för att klippa luggen första gången när han var tre månader.
På BVC rekommenderade de att jag skulle klippa av honom hårmassorna för att få bukt med all skorv, men det var det naturligtvis inte tal om för min del.
När han var 8 månader hade han långt hår ner på ryggen... om man drog ut lockarna vill säga.

15 år senare är lockarna fortfarande kvar och han hatar dem med en intensitet som får plattången hos Hellbergs att gå varm.

Själv var jag flintis som bebis och som lite äldre längtade jag så mycket efter lockar att jag var tvungen att permanenta mig.
Det blev aldrig bra.
Aldrig någonsin.

Det händer däremot fortfarande att jag använder en locktång när jag vill vara fin.
Behöver jag säga att sonen inte fattar vad jag håller på med...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Min grabb som är 13 är väldigt lockig. Inte populärt alls - hos honom. Men han är så fin! Och så ett par grönblåa ögon och rosiga kinder på det =)

Åsa Hellberg sa...

Varför fattar de inte hur fint det är?:)