söndag 27 juni 2010

Sommar med Eva Dahlgren

var bra och årets första för mig.
Jag glömde helt Sörenstam igår.
Jag har överhuvudtaget glömt vad jag gjorde igår, inte särskilt mycket troligtvis.
Jo, jag släpade med mig sonen till tvättstugan vid 22-tiden eftersom det är läskigt att gå dit själv så sent.

Ni vet att jag är en fegis, va?

Mentalt mod har jag så det räcker och emellanåt blir över, men så fort det börjar blir fysiskt så är jag livrädd.
Mörker, höjder och fart skräms; för att inte tala om inbrottstjyvar, våldtäktsmän och fysisk aggressiva personer.

Hu.

Asplövet Hellberg använder helt enkelt den som finns närmast som sköld... något sonen inte är ett dugg medveten om när han kliver med till tvättstugan.
Det troliga är att han är lika rädd som jag och fortfarande räknar med mitt beskydd.

Ha.

Inga kommentarer: