lördag 12 juni 2010

Nu är nog ni helt ointresserade

av huvuvida jag har lyckats få av mig morgonrocken eller inte, alltså lämnar vi det ämnet direkt.

Från min balkong ser jag att syrenerna blommar och detta på så kallad allmän mark.
Om ett par kvistar kommer hem till mig skulle min lägenhet dofta så gott som det gör utomhus just nu.
Om alltså.

För övrigt kan jag berätta att jag har huvudvärk, alldeles säkert på grund det tunga skyarna.
I natt åt jag och sonen tårta, och den huvudvärk jag hade då släppte direkt.

Med den erfarenheten i bagaget är det lätt att välja bort alvedon till fördel för resterna från igår.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jo, vi vill självklart veta om du kommit ur morgonrocken. Det är precis den typen av information som gör att man inte själv känner sig helt misslyckad för att man bara kommit ur pyjamaströjan men inte pyjamasbyxorna när klockan är tjugo i tre på eftermiddagen.
Om informationen är att du INTE kommit ur morgonrocken alltså. Annars vill jag inte veta.

Pennelina sa...

Med tanke på att Alvedon har huvudvärk som biverkning så skulle jag också valt rester ;-)

Morgonrock är ett underskattat klädesplagg! Skulle önska mig en sån mjuk, fussig sak som påminner om nallar... men jag får slita på badrocken jag fick när jag födde äldsteman för 22 år sedan ett tag till. Den håller stilen än :-D

Kramisar!

Åsa Hellberg sa...

Nilla, den sitter fortfarande som en rosa smäck. Blev du glad nu?

Pennelina; försökte kommentera på din blogg men det gick åt fanders. Ville berömma dina fina bilder... igen:)

Mia S sa...

Här inne känns det rätt bra att vara...känner igen mig lite med det långsamma klädebytet :)...
Pyjamasbralla halva dagen gäller här också !

Gå ut och låna kvistar blomster, du får för mig !

Kramen ♥

nillas liv på pinnen sa...

JA!

Anonym sa...

Faktum är att jag sluppit ifrån mycken huvudvärk sedan jag slutade med socker (och giganstiska mängder kolhydrater i allmänhet) för fem månader sedan (på tisdag!)

L