torsdag 10 juni 2010

Efter förmiddagens humordipp

visade det sig att jag bara var hungrig.
Jag har förmånen att få mat varje dag, men idag åt jag som om det var första gången -ungefär som om jag hade varit med i Robinson och blivit utröstad och sedan ivägskickad till ett hotell med en dingnande buffé.

Efteråt började jag tänka på min mammas jordgubbstårta och då krullade sig nästa tårna. Fy sjutton vad det hade varit gott.
Jag är helt värdelös på att baka tårtbottnar, tyvärr, för det är vad som krävs för att ens komma i närheten av hennes mästerverk.

Det kan dock hända att jag gör en fuskvariant i helgen.
Ica sålde svenska jordgubbar idag.

Fattar ni vad gott!?



9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vi fattar...

Här blev det chokladtårta idag. Jag har ett hjärta som är lika gammal som ditt och hon har gått ut 9:an idag. =)

Englagård sa...

Tårna krullar sig av blotta åsynen:)

HOUSE of ADELA sa...

Jag fattar oxå hur gott det är!;D
I morgon blir det jordgubbstårta här med;)Då brukar det ätas här med som om man som du beskriver vore utröstad från Robinson=)

Kramis

Anonym sa...

fick minsann lite tårta igår på min egen examen..det o lite bubbel..kändes bra

naussika.blogg.se

Åsa Hellberg sa...

Nilla; gör det oss väldigt gamla?

Englagård; jag vet!:)

Adela; bakar du dina bottnar?

Naussika; Grattis!!!

Agneta sa...

Åsa, man kan KÖPA tårtbottnar som blir jättebra till tårta - då fixar man ihop en supergod tårta på 5-10 minuter. Fin helg på dig!

Åsa Hellberg sa...

Agneta, de blir ALDRIG som de min mamma bakar...

Men idag köpte jag färdiga ändå. Vi behöver tårta!:)

Simona sa...

Åh, jag byttemin bok mot en tårta häromdagen. Tycker det är en byteshandel som är som gjord i himlen. Tårta - särskilt jordgubbstårta - är så nära paradiset jag kan komma. Det är ingen slump att jag älskar att sitta på fik. Ingen slump att jag är trind heller, när jag tänker efter....
Kram!

Och trevlig läsning. Jisses, nu blev jag nervös.

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha ...ja jag bakar mina bottnar...=) är löjligt förtjust i hembakat..gillar inte köpt!

kram!