tisdag 22 juni 2010

Min katt, kapitel 83,

är mer kissenödig är alla andra katter i hela landet.
Särskilt nödig är han när jag i exakt tre minuter ska göra hans toalett ren och fin.

Då är den en jäkla tur att matte precis har packat ur en papperskasse i köket, och att den därmed är tom när Misse bestämmer sig för att kliva in i den och kissa.

Tre minuter.
Jag tog tiden... och hörde hans prasslande. Det räddade golvet den här gången.

Behöver jag säga att han nu kommer att klara sig tre timmar. Om nu inte jag ska på toa innan dess förstås.
Det var några år sedan jag fick ha den lilla stunden ifred.


7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Mmm, vilken sötnos det verkar vara! =) Varför anpassa sig till mattes behov när man har egna?

Anna sa...

Men så duktigt och förnuftigt av lilla missan. Tänka på golvet och därför hålla sig till kassen. Skulle vara "vår lille" det. Det är inte så noga var man sätter sig här inte. Än... ;)

Åsa Hellberg sa...

Sötnos? Jag är tveksam just nu...:)

Anna; din hund är en bebis. Min katt är 11 år.

Anonym sa...

En av mina katter (honan) hon kommer springande utifrån med "bena i kors" (som småflickor gör när de har väntat för länge). Hon springer så fort så hon springer förbi badrumsdörren och hamnar i sovrummet, så hon får vända innan hon kommer in på toaletten.:)
Men ingen av dem bråkar när jag byter toaletten - en ska till att vara tacksam över för mig :)
Sanna

Anonym sa...

hahaha!! Och ingenting kan du göra för att uppfostra honom.. och ändå älskar du honom?? Ja, du, kärleken är märklig. Och katter med. Tänk om man förstod vad som pågick i deras huvuden.

Fick "besök" av en gul kattmadam när jag låg å STRÄCKTE på mig/pös ut magar och allt i bikini parken igår; hon kom nådigt fram å beviljade mig en audiens, en stund.. sen fick ljudet av en moped henne att bli en tiger och hon sprang..
/Lizzie

Anonym sa...

*skrattar åt Sannas katt också* Är det några som kan hålla oss vid liv och få oss att skratta som dom. Katter och småbarn.. (önskar att jag hade möjlighet att ha katt just nu, men det fungerar inte, så jag får vackert leva utan)

Kram på er å ha en fin dag, fina människor.


/Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Sanna; vilken bra fröken, hon har rätt teknik:)

Lizzie; vem har sagt något om att älska?:)