måndag 7 juni 2010

Stilig som tusan

levererades han till skolbalen av mig.

Limousinen fick han hoppa över eftersom han tillhör kvällens underhållning och var tvungen att komma tidigt för ljudrep.

Jag stannade utanför skolan en stund för att se på de fina ungdomarna när de anlände med nyputsade skor och blommor i håret redo för en helkväll med trerätters middag och dans.
Balen inleds tydligen sedvanligt med vals, vilket visst har repeterats i smyg på rasterna.

Jag bjöd upp till en sådan häromkvällen, men det var inte aktuellt att ta en svängom med mig.
Hans blick sa att jag var både halt och lytt, och det kan han i och för sig ha rätt i.

Det är i alla fall så jag känner denna måndag och därför är det tur att det är först på onsdag jag ska på releasefest.

Simonas bok har äntligen kommit ut!



Ni kan köpa den bland annt på BOKUS.

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vad kul med releasefest :)

Jag ska definitivt köpa boken. Jag tror att det blir perfekt sommarläsning.

Kram!

Dr Molly sa...

ja den boken får också åka upp på önskelistan! Kram

Simona sa...

Hej Åsa, ska bli så kul att ses! Hoppas du (och alla andra) kommer gilla den! Kraaaaam

Sus sa...

Kanske den skulle följa med till Grekland nu när jag läst din...Men, de lär ju dröja innan den finns på pocket..

HOUSE of ADELA sa...

Spännande med både fest och boken=)
Den måste jag definitivt undersöka...;)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Simona; vi kommer att älska den och se fram emot tvåan!

Mia S sa...

Grattis till Simona och vad kul med releasefest.
Jag ska också köpa boken så det så :)