fredag 4 juni 2010

Min hjärna har lagt av

Har ni varit med om det någon gång?
Fredag eftermiddag, och pang, så är det slut på tankeverksamheten.

Nu är det ingen större fara, varken ni eller någon annan är i behov av min hjärna just nu och själv saknar jag den inte alls.
Så länge jag vet att den sitter kvar inne i mig och inte är utlånad till någon annan är jag nöjd.

Mitt jobb som studierektor/vägledare/guide/förhörare/entusiast/pushare/hurraropare är över för den här terminen, och det är möjligt att jag har gått på ett aningens för tidigt sommarlov, eller rättare sagt inte förstått att det inte är jag som kommer att ha något lov.

En och annan sovmorgon tänker jag dock sno till mig.
Semester får jag ha när jag blir gammal.
Om nu hjärnan återvänder vill säga.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Det kan antingen vara fredag eftermiddag som gör det , eller värmen, men min hjärna slutade också fungera. Eller nej, den startade liksom aldrig upp riktigt idag...

Åsa Hellberg sa...

Nästan läskigt!