tisdag 15 juni 2010

Treochenhalv mil

tog exakt en timma och tjugofem minuter att köra.
Det är samma tid som det tar att ta sig de 15 milen från Fjällbacka till Göteborg.

På stora skyltar varnar man nu för trafikkaos i innerstan 18-20 juni.
Innerstan?
Vad sägs om kringlederna den 15;e?
Ingenting sägs om det, eftersom det på radio Stockholm sänds fotboll istället för meddelanden till mig om trafikläget.
Det där spektaklet kommer man inte ifrån ens i bilen...

Behöver jag säga att jag är tacksam för att jag inte längre behöver sitta i köer varje dag?

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh jag förstår att du inte längtar efter dem. Jag längtar bort från dem väldigt ofta.

Har dock funnit att kötider är en fin stund för egentid och radiomys. Men det handlar väl mer om ett sätt att anpassa sig framför att faktiskt gilla dem. :-)

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag var nog också rätt anpassad då, men vägrar att göra det igen:)