tisdag 22 juni 2010

Jag ska på dejt...

med en av mina bästa vänner när hon kommer tillbaka till stan efter sin tur till västkusten.
Vi har inte varit ute i Stockholm tillsammans på kanske 8-9 år.
Eftersom det inte är riktigt klokt så ska vi nu göra slag i saken med en helkväll.

På det glada 80-talet så var det inte så att vi planerade vår utgång, det var mer av "var ses vi?" än "ska vi?"... minst fyra kvällar i veckan.
Var vi inte ute här så var vi det på Kanarieöarna som vi flög mycket till då.
Jag vägde 6-7 kilo mer när jag slutade på flygbolaget än när jag började. Vi kan nog tillskriva alkohol den viktuppgången, eftersom jag gick ner det mesta när jag började jobba (och dricka) normalt...

Skulle jag önskeplacera ett par extra kilon nu så skulle jag sätta dem på baken.
Min deformerade svanskota behöver något att sitta på.
Jag vet dock att de istället skulle landa mitt på magen, på varsin sida om det operationsärr som jag har, och där gör de faktiskt ingen större nytta.

4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Hoppas ni får en härligt och kul kväll, men det är jag nästan säker på!=)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Vi ska ta en sådan där strålande stockholmskväll hade vi tänkt:)

faith sa...

Vad härligt det låter. Och visst går livet snabbt. Det märks inte på inställningen till en utekväll. Och att våra kroppar förändras:)

Åsa Hellberg sa...

Faith; eller hur:)