torsdag 24 juni 2010

Nu tar Hellberg coaching


midsommarledigt.

Vad det innebär kan jag inte berätta... mest för att jag inte vet det än.
De närmaste tre dagarna är höljda i ett skönt dunkel, det enda jag vet med säkerhet är just att jag inte kommer att arbeta.

I matväg kommer jag att vägra matjessill, midsommar eller inte så är det lika äckligt, däremot klämmer jag gärna en och annan dillkokt färskpotatis.
Till det kan jag tänka mig lite... smör.
Och jordgubbar.

Ni hör att det här midsommarbordet är lättdukat...

Har du några måste eller aldrig i livet vill jag gärna att du berättar om det i kommentarsfältet.

10 kommentarer:

Mia S sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia S sa...

Jag svamlade lite...
Så jag tar om det..

Trevlig midsommar, mumsa och njut av dukat midsommarbord (jag hoppar också sillen).

Kram och hej...

Anonym sa...

Ha en underbar midsommar kära granne! :)
Själv firar jag i Årsta efter fullgjord arbetsdag...

Kram
L

Åsa Hellberg sa...

Hoppas att ni får en härlig helg, flickor!

Kram Åsa

Unknown sa...

Aldrig i livet är lever.

Vi drar till stugan imorgon. Vi ska äta vårrullar, kycklingspett med jordnötssås och klibbris.

Få se om jag sakta börjar återvända till jordelivet. Båda böckerna är på väg att sättas. Jag hinner väl pusta en vecka :)

Åsa Hellberg sa...

Vad kul, Liz!

Hoppas att ni får det skönt i stugan, kram Åsa

Tinto sa...

Är ett stort fan av sillen och hela "middevitten", men kan varken festa loss på gräddfil, grädden/glassen till jordgubbarna eller något starkt till sillen då min lilla tjejs hälsa går före allt annat :)
Men nästa år blir det åka av! (fast den där nubben kan jag tänka mig att hoppa. gräddfilen är betydligt mer eftertraktad)

Stor kram och en riktigt härlig midsommar!
Tinto

Anonym sa...

Hur tar man bort en kommentar - jag menar om jag skriver nåt som jag ser ser knäppt ut efteråt?

Jag har varken måsten eller "aldrig i livet" men jag äter gärna matjesill dock :) - tycker det är väldigt gott.
Trevlig midsommar!
Sanna

Anna sa...

Vi turas om vartannat år med goda vänner och i år har vi förmånen att få sätta oss vid dukat bord. Självklart blir det sill av alla möjliga och omöjliga sorter... :)

Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Passar på att önska Tinto trevlig midsommar också! Du är saknad - men på ett positivt sätt!

Kram
L