måndag 21 juni 2010

Fullt upp idag

och efter alla sovmornar den här helgen är jag trött efter en tidig måndagsmorgon.
Jag hade en pyttelucka mitt på dagen och min tanke var att jag skulle ta en en blundstund i min soffa vilket Misse inte gillade över huvudtaget.

Han börjar oftas lågt, nästan som en litet morrande, för att sedan öka volymen sakta men säkert.
Under tiden pumpar mitt adrenalin igång som om någon sprutade en liter av det direkt i mina vener.
För dig som inte har ett skrikande monster hemma kanske det är svårt att förstå att man bli så komplett vansinnig på något som emellanåt förefaller så gulligt, men jag lovar... det är inte bara möjligt. Hos oss är det sedan elva år ett faktum.

Den som skriker högst till sist är alltid jag, och jag måste troligtvis se helt galen ut med ögon som har fladdrat ur ögonhålorna.
Det har effekt.
Dubbel.
Han håller tyst och jag är klarvaken.

För övrigt såg jag min film "Up in the air" igår.
Bra som tusan, och slutet var ett nämen?
Mer än så säger jag inte.

Vad gör ni, har ni semester kanske?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratt åt din beskrivning av dig själv när katten inte ger sig. Jag känner så väl igen mig - och jag har tre av dem som om inte en gör det så kan någon av de andra ta tag i saken - och jag reagerar just så som du beskriver :).
Det sägs att ungar vet var "knappen" som triggar igång sina föräldrar är - men katter är nog snäppet värre när de sätter den sidan till.
Som tur är så händer det att de låter mig vara också - och på nätterna gör de sällan något väsen av sig. DEt är jag tacksam för!
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Du har ju en hel operakör (falsksjungande vill jag gärna tillägga om Kia läser det här), hur står du ut?

Camilla Arvidsson sa...

det där känner jag igen...
fast med hundar..visst är det mysigt att ha dem nära..men när de somnar..ja då vaknar jag..av snarkningarna...haha..

kram på dig och tack för inspiration

Åsa Hellberg sa...

Camilla; tro mig, en katt kan också snarka:)

Anonym sa...

katten vet ju definitivt vad han gör.. hahaha!! Vinner varenda gång gör han också. Men skumt att han inte kan låta dig få sova. Undrar varför..

Här semestras det INTE, pluggar heltid i sommar. Men det är superroliga kurser, särskilt ena. (stressfysiologi med toppenbra lärare och elever med stor livserfarenhet)

Men har kommit på att jag kan kombinera sköna saker med att plugga. Som att bada och läsa samtidigt t.ex. Idag ska jag nog ta med mig böckerna ut i solen, och njuta lite där.

I övrigt har jag utnyttjat nätets enorma fördelar ibland; och SHOPPAT bikinis och andra roliga saker(och sparat både tid och energi, och sluppit gå i affärer).

Ha en fin dag i solen!

Kram!


/Lizzie

Anonym sa...

(skulle vilja ha min fina nya bikini IDAG bara.. så att jag kunde börja öva på att gå emot min kroppsnoja och lära mig att trivas halvnäck. Har kommit på att när man DÖLJER SIG, så känner man sig automatiskt fulare på nått vis. Så har ett projekt, att sluta dölja mig, och sträcka på ryggen och gilla mig själv som jag är.) /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Lizzie; sträck för tusan!:)

Anonym sa...

Har också en katt som kan skrika så det skär in i märgen, gärna två timmar innan väckarklockan ringer..

Han är snart 18 år och jag var nog lite naiv när jag skaffade honom.

Men söt är han när han sover.
Eller vill ha mat.

Åsa Hellberg sa...

Efter 18 år är väl ångerveckan över:)

Hur gammal kan en katt bli, 18 låter otroligt ålderdomligt?