tisdag 5 maj 2009

Varmt välkomna

alla nya tittare, eller läsare, vad du/ni nu vill titulera er.

För dig som är sprillans för dagen kan jag berätta att här bjuds på coaching, vackra skor och en hel del plock från minnesbanken.

Det händer också att jag släpper en gnutta info om min bok som kommer ut på Kalla Kulor förlag i september.

Dagens "en gnutta info" handlar om strategiarbete:
Förlagschefen och jag gnuggade under förmiddagen, och hittade ett bra fokus för lanseringen. Det återstår en hel del arbete på varsitt håll innan allt är på plats, men det ser lovande ut.
4 månader kvar, 4 månader sedan jag fick manuset antaget.
Halvtid alltså.

Så för att sammanfatta det jag hittills har berättat i bloggen:

Lifestory.
Kalla Kulor Förlag (= Bäst).
Release sisådär 1 sept .
Intervjuer inbokade i juni.
Miniseminarium om boken på Bokmässan i Göteborg.

Ungefär så blir väl bra.

7 kommentarer:

Ett skrivande lantliv sa...

Gud va kul :-) Spännande... jag väntar, och är hur nyfiken som helst på lifestoryn!

Åsa Hellberg sa...

Det är fenomenalt läskigt och spännande att släppa just en lifestory, men jag litar på magkänslan att det här bli bra:)

Unknown sa...

Ooo, spännande. Kalla Kulor - tummen upp!

Anonym sa...

Så spännande! Och så snabbt det gick från att det du blev antagen tills det att boken ges ut! Många förlag verkar ha minst ett års väntetid.

Ska bli spännande att läsa.

kram!

Åsa Hellberg sa...

Liz och Katarina; Heja Kalla Kulor, som är snabbast i branschen...
Direkt när manuset var antaget lämnades det till redaktören som gjorde den första genomgången. Sedan var det 2 varv till innan det var helt redigerat och klart första mars.
Högt och bra tempo som jag gillar:)

Agneta sa...

Åsa, det är så himla spännande med detta med/om din bok, jag vill läsa den NU!!!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; lugn bara lugn:)