söndag 4 april 2010

Nej, vad säger ni,

fläskfile med ljummen sallad av bland annat färskpotatis kanske?

Det var en man på Konsum som bad mig om råd angående sås till lammstek... hahaha.
Stackar´n, han visste inte att han talade med en fläskfiléexpert utan några som helst kunskaper om varken lamm eller såser.

För tillfället är jag ensam hemma, resten är på språng, och innan jag går på min avancerade matlagning tänkte jag evenuellt ta mig en lur i soffan.
De senaste nätterna har jag vaknat flera gånger, troligtvis för att jag har balkongdörren öppen.
Nattens läskis handlade om att någon kom in just den vägen, vilket i praktiken är omöjligt om de inte skulle ha en stege och slå sönder inglasningen, men jag var glad att jag vaknade innan de gjorde mig illa.

Jag kan inte påminna mig om att jag i någon av mina läskiga drömmar har råkat riktigt illa ut, jag vaknar oftast när det är som mest spännande.

Drömmarna jag hade om "Jonas" otroheter var också hemska, men där var jag mer ledsen och sårad.
Jag minns fortfarande när jag i en av de sista ställde mig upp och sa att nu får det fanimej vara nog.
Det kändes som jag fick tillbaka en del av min ryggrad efter den drömmen.

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Och ryggraden är ju det viktigaste som finns när man vill stå rak.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Precis:)

HOUSE of ADELA sa...

Bra sagt av Anneli där;)
Men genom svårigheter växer ju också självkänslan förhoppningsvis...i alla fall efter en tid;)

Kram Adela

Åsa Hellberg sa...

Adela; helt rätt, såklart.

Fredrik sa...

Lamm som är så gott! :)

nillas liv på pinnen sa...

Intressant det där med drömmar. Under många år hade jag en återkommande dröm där jag ville springa men benen var så sega att jag bara tog mig fram i slowmotion hur mycket jag än kämpade.
En annan var att jag inte såg. Hur jag än försökte att få upp ögonen så gick det inte. Efter en viktig förändring i mitt liv försvann båda dessa drömmar.

Åsa Hellberg sa...

Fredrik; nej, du har lite fel där.

Nilla; ja, det brukar göra det när "problemet" är ur vägen, och spka om man har sopat det under mattan.

Kram Åsa