torsdag 1 april 2010

Nu finns det säker de av er

som tänker: "Lyckost den där coachen som verkar vara ledig idag", men då kan jag berätta att ni tänker fel.
Jag drar igång verksamheten klockan 10.30 och sedan kommer det att gå i ett fram till 17.00.
Under helgen kommer jag däremot att vara helt ledig och läsa en ny bok.

Lyckan, kärleken och meningen med livet läste jag ut på tåget, och jag kan varmt rekommendera den till alla som vill hitta tillbaka till sig själva.
Även om ashram i Indien, medicinmän på Bali och 13-kilos viktuppgång i Italien kanske inte lockar så är det en insiktsfull biografi och där finns mycket att hämta.

Hon är hyfsat medberoende, Elisabeth Gilbert, och den självinsikt hon får under sin resa är inte helt olik den som 12-stegs programmet, Mia Törnblom eller för all del jag själv (!), kan hjälpa till med.

Läs den, blir min recension.

3 kommentarer:

Cattis sa...

Hej vännen,

En riktigt skön helg önskar jag dig.

Jag vet inte om du sett på bloggen, men jag läser Tre sekunder och jag rekomenderar den verkligen. Jag brukar inte gilla spännande romaner, men jag lyssnade på författarna på bokmässan och ville läsa denna. FANTASTISK Jag kan inte lägga den ifrån mig.

Min rekomendation.

kramkram

Anonym sa...

Jag har läst den här och jag gillade den, har jag för mej, hahaha, jo men det gjorde jag.

Åsa Hellberg sa...

Cattis; tack för tipset.


Tandgnisslur; de flesta verkar ha läst den på engelska.

kram Åsa