onsdag 15 december 2010

Det är drag i Farsta

den här dagen och strax ska jag göra mig redo för att åka till Dysberoendekliniken för eftermiddagens jobb.
En väldigt hängig och förkyld son är på väg hem från skolan och egentligen borde han väl inte åkt dit alls idag kanske, men ansvaret för att avgöra det är hans eget.
Förhoppningsvis är det bara en vanlig förskylning som är över på ett par dagar.

För övrigt undrar jag hur länge det tar innan mina hyacinter börjar ta sig. Jag köpte dem i lördags och nu börjar jag bli otålig.
Måste jag vattna löken?

9 kommentarer:

Agneta sa...

Mina blommar för fullt, men de köpte jag tidigare förstås. Snart dags att köpa nya tror jag, måste ju ha några som doftar när julen kommer!

Åsa Hellberg sa...

Det betyder alltså att jag måste ha tålamod?
Suck.

HOUSE of ADELA sa...

Många som är förkylda! Typiskt i juletider...Gillar när hyacinterna tar tid på sig, då varar de länge=)

Kram!
Adela

Spader Madame sa...

Kan ingenting om växter. Ha en toppendag i Farsta!

Anonym sa...

Jag föddes utan blomstergen och kan noll om växter. Men jag köpte 3 hyacinter som jag vattnade när jag planerade om dem. Sen glömde jag bort och kom på 2 veckor senare att de kanske ville ha lite vatten. Så jag sprejade på vatten och poff så slog de ut.

Anonym sa...

"Planterade" ska det ju stå. Det var det där med noll blomstergen. :)

Anonym sa...

Om du vill få fart på dem så kan du ge dem några droppar vatten - men akta dig för att ge för mycket för då blommar de över med en gång.
Sanna

Anneli Stålberg sa...

Jag har också hyacinter som jag väntar på. Med allt växande behövs det nog ett mått med tålamod :)

Åsa Hellberg sa...

Jag väntar och väntar och väntar...