torsdag 30 december 2010

Jag vet att ni undrar vad som gäller 2011.

Som vanligt vet jag besked.

  • Volontärarbete. Alla som hänger på Stureplan kommer fortsättningsvis att tillbringa tid med de mindre lyckosamma. Troligtvis strax innan nästa jul. Kolla FB-grupp för mer information.
  • Hemmafru: Baka tre gånger i veckan, aldrig köpa halvfabrikat, själv sylta och safta, måla egna julkort, ha barnen tre timmar på dagis, steka pannkakor samma morgon skolutflykten går av stapeln, födelsedagskalas med hyrda cirkusar, köpa barnkläder i organisk bomull, sticka tjocktröjor till hela familjen, planera semestrar samt ha en rikt och nära sexliv. Eftersom ingen har råd att leva så med bara en inkomst jobbar frun dessutom heltid med en ansenlig mängd övertid.
  • Gå in i väggen: Tillbaka som diagnos.
  • Pappaledigt: Männen tar ut ännu en dag. Fruarna rasar.
  • Naturliga bröst: BH-industrin jublar. Akademikliniken går i konkurs.
  • Självkänsla: Akademikliniken är inte dumma i huvudet. De sadlar helt enkelt om och säljer egopaket för hälften av vad nya tuttar skulle ha kostat.
  • Trohet: Motsatsen är så 2000-2010.
  • 10 guds bud: Helt klart en revival.
  • Krig: Helt ärligt, trodde ni på fred?
  • Åsa Hellberg: Tre förlag hör av sig och vill ha all klokskap i bokform. Hennes agent jublar, stadministern vill ha en privat coach och i slutet av året - när plastgranen står på sin matta igen - har hon uppfyllt ännu ett mål: Hon har skrivit ytterligare 1000 blogginlägg om absolut ingenting.

13 kommentarer:

Gafflan sa...

Vad bra att du vet Åsa för då kan jag bar gå in o läsa vad som gäller ;D
Kram o Gott Nytt År

Shamrock sa...

Du kommer att ha fullt upp ser jag. Kommer du att sälja lite av din hemlagade mat?

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; välkommen anytime.

Shamrock; oh no, den trenden är inget för mig. Något har jag lärt mig genom åren:)

Spader Madame sa...

Du är en äkta spåkvinna Åsa. Imponerande klarsynt!

Robert W sa...

Jag tyckte väl att du hade lite mjöl på kinden ;)

Martina sa...

Ordning och reda,bra att du har koll det är inte alla förunnat ;)

Cattis sa...

Härligt 2011 vi ahr framför oss.

Vi får se hur det går...

kramkram

Åsa sa...

Åh du härliga kvinna! Vilka underbara profetior du kommer med.

Gott nytt år, gott helt enkelt!

Åsa Hellberg sa...

Spader; tack:)

Robert; det har aldrig hänt!

Martina; jag vet och försöker hjälpa till med det jag kan:)

Cattis; hur det än blir så blir det bra.

Åsa; tack och tack det samma!

Madlar sa...

Jaha, då får jag väl behålla mina saggiga bröst. Men sista punkten verkar ju trevlig, tror stenhårt på att den profetian går igenom.

Anonym sa...

Gott slut och gott nytt. Och jag hoppas att det kommande året blir allt du önskar. Plus att jag hoppas på en ny bok. :)
Kramar!

Åsa Hellberg sa...

Madlar; du är hur inne som helst!

Colour; tack och tack detsamma.

Anneli Stålberg sa...

Vad skönt att få svaren klara för sig :)

Jag önskar dir ett riktigt Gott Nytt År och att alla dina önskningar ska slå in!