onsdag 29 december 2010

Medan ni sover eller äter choklad

jobbar jag; i telefon på förmiddagen och på kliniken i eftermiddag.
Det finns inte en pralin kvar i det här huset och jag får kväljningar bara jag tänker på sådana.
Något som inte heller finns kvar efter dagens frukost är skinka.
Vips hade vi tryckt i oss drygt tre kilo sedan julafton.
Det är nästan äckligt.

Mer julslut: Mina amaryllisstjälkar. Poff, så sjönk de ihop.
Av fungerande blomster återstår nu två julstjärnor och de får stå ett tag.
Jag kan ju inte ta livet av något som ser så piggt och fräscht ut.

Två dagar kvar av 2010.
Det har varit ett bra år om ni frågar mig.

8 kommentarer:

Chrissan sa...

Tyvärr har vi choklad kvar...maken fick hem x antal kartonger via kunder på jobbet... så vi knaprar lite till.
Men skinkan...den kommer nog åka i sopen. Och amaryllisen har redan hamnat där...

Ninas skrivarlya sa...

Vi har också alldeles för mycket choklad hemma för att det ska kännas ok. Håller just nu på att beta av knäcken och lakritskolan för det hemgjorda godiset får ju inte förfaras! :) Men fjortonåringen, hon går lös på all choklad som finns i huset så det lär nog ta slut ändå tror jag bestämt.

Åsa Hellberg sa...

Chrissan; ut med det gamla, in med vår.

Nina; lakritskola låter befriande mitt i all choklad...:)

nillas liv på pinnen sa...

Dags att slänga ut julen!

2010 har på många sätt varit ett helt fantastiskt år.
Nu sätter vi 2011 i sjön.

Gott Nytt År!

Kaxig Qvinna sa...

Varken sover eller äter choklad.. Jobbat sedan kl 7, tror jag var uppe före dig *retas*. Japp 2011 i sjön, spännande och mycket kul att se fram emot. Gott Nytt år önskar jag dig på en gång! Kram

Anders sa...

Undrar hur 2011 kommer bli?
Någon som har en lite profetia?

Åsa Hellberg sa...

Nilla: Gott nytt år!

Kaxig Qvinna: Japp. Coachen sov när du började jobba:) Gott nytt år till dig också!

Anders: Jag tror på fenomenalt, men så är jag inte känd för pessimism heller:)

Anonym sa...

Jul i all ära. Men vad skönt det är när vissa saker börjar bli lite skamfilade. Börjar redan längta efter att få slänga ut julen nu. Känslan av att det blir rent och fint. Den gillar jag...