onsdag 22 december 2010

Det är ju inte riktigt klokt

vad skönt det är att vara ledig sedan en timma tillbaka.

Väl hemkommen inser jag att familjen Hellberg återigen har fått massor med julkort utan att själva ha skickat ett enda.
Nu är det tio år sedan jag gjorde det senast, så jag tror inte att någon av kortskrivarna förväntar sig något tillbaka.
De ger ändå.
Underbara är vad de är.

Det enda vi ska göra ikväll, förutom att dricka julmust, är att skriva en lista på all mat vi vill ha i jul.
Vi tog just en minut om det och kom fram till följande lista:
  • Skinka
  • Ägg och kaviar.
  • Vörtbröd (Åsa) och Skogaholmslimpa (sonen).

Så kan vi förstås inte ha det, men det vittnar ändå om att något dignande kommer det inte att vara tal om.

Vi ska ta ett nytt snack om en stund, under tiden kan ju ni komma med oväntade tips i kommentarsfältet.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag lägger till sushi och jansson. INte tillsammans.

Kia sa...

Jag/vi har också slutat skicka julkort. Jag hade en period på några år då jag gjorde egna julkort, och de skulle naturligtvis vara olika varje år. Vi/jag har t.o.m. stått och gjort eget papper som blev julkort till slut. Tanken var ju att barnen skulle vara med och tillverka eget papper men de tröttnade ganska snabbt så jag fick göra klart allt själv... Posten fick nog spader på mig ett år när jag tillverkade julkort av wellpapp i c5 format. När jag hade postat 5 julkort var brevlådan full så jag fick åka runt till olika lådor och posta... Nu blir det ett e-postat julkort.
God Jul!

Martina sa...

Jag skickar inte heller några julkort,men några trogna dimper ner år efter år,skickar då ett gott nytt år kort ;)